شماره آگهی : 353154

فروش یونیت هیتر آب گرم و بخار | قیمت هیتر

شماره تماس : 09194201355

یونیت هیتر چیست ؟
یونیت هیتر( Unit heater ) در واقع یکی از انواع تجهیزات گرمایشی می باشد که می توان از آن بنام بخاری صنعتی نیز یاد کرد. این دستگاه بطور معمول در دو نوع یونیت هیتر آب گرم و یونیت هیتر بخار داغ تولید می شود که از طریق جریان این سیال گرم درون کویل و وزش باد توسط فن الکتریکی موجب گرم شدن محیط مورد نظر می شود. یونیت هیتر به واسطه ساختاری که دارد برای گرمایش محیط های بزرگ مانند سالن های ورزشی ، سالن اجتماعات ، ترمینال ، کارخانجات تولیدی ، انباری ها ، گلخانه ها و ... مورد استفاده قرار می گیرد.
یونیت هیتر ها با توجه به نحوه نصب در دو نوع کلی تولید می شوند
1-یونیت هیتر دیواری که در 80 درصد موارد از همین نوع دستگاه استفاده می شود که با استفاده از ساپورت فلزی بر روی دیوار نصب میگردد. جریان هوا در یونیت هیتر دیواری بصورت افقی می باشد که توسط دمپرهای خروجی قابل هدایت است.
2-یونیت هیتر سقفی که معمولا با توجه به محدویت های فضای نصب از این نوع هیتر استفاده می گردد که از طریق قلاب مخصوص از سقف آویزان می شود و جریان هوای خروجی از آن بصورت افقی و عمودی می تواند باشد.
یونیت هیتر :



همانطورکه عنوان شد این دستگاه وسیله ای است برای تولید گرما و در بعضی مواقع تولید سرمای مورد نیاز مکانهای مختلف ، از یونیت هیتر آب گرم و یونیت هیتر بخار می توان برای سالن های تولید ، سوله های بزرگ و فضاهای با ارتفاع بیشتر از 4متر جهت گرمایش استفاده نمود. در ادامه موارد زیر را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
بخشهای مختلف یونیت هیتر کدامند؟
نحوه انتخاب یونیت هیترمناسب چیست ؟
کاربرد یونیت هیتر
مزایا و معایب یونیت هیتر چیست ؟
یونیت هیتر در چه ظرفیت های تولید می شود؟

بخشهای مختلف و اجزای یونیت هیتر Unit Heater به شرح ذیل می باشد :
1-بدنه اصلی که از ورق فولادی ST-37 با ضخامت یک تا یک و نیم میلیمتر برشکاری و خمکاری شده و سپس با اتصالات جوش و پیچ ومهره مونتاژ می شود. در پایان نیز با رنگ الکترواستاتیک کوره ای پوشانده می شود.
2- فن دمنده و الکترو موتور یونیت هیتر : فن دمنده هوا از نوع پروانه اکسیال با تیغه های فلزی که قابلیت گردش 1400و 900 دور را دارد. پروانه یا فن یونیت هیتر 3تا7 پره می باشدکه با توجه به ظرفیت و ابعاد دستگاه انتخاب می شود تا بتواند میزان هوای مشخصی را با فشار مناسب از روی کویل آب گرم عبور دهد. اتصال موتور به پروانه نیز بصورت کوبل مستقیم می باشد. موتور یونیت هیتر نیز از نوع تک فاز یا سه فاز بوده که متناسب با پره ها در توان مشخصی انتخاب می گردد.
3-کویل گرمایی یا کوئل حرارتی یونیت هیتر ها که با توجه به نوع سیال در جریان که آب داغ ، روغن داغ یا بخار می تواند باشد از متریال لوله مسی، لوله مانیسمان و لوله استیل استفاده می شود. در ضمن جهت انتقال حرارت بهتر لوله ها توسط فین های آلومینیم پوشانده می شوند. بطور معمول در یونیت هیتر بخار از کویل مانیسمان با فین اسپیرال استفاده می شود تا تحمل فشار بخار را داشته باشد و در یونیت هیتر با کویل آب گرم از لوله مسی با فین تخت با ترکم 12 فین در اینچ استفاده می شود.
4-دریچه خروجی هوا یا دمپر خروجی هوا که قابل تنظیم بوده و موجب هدایت هوای گرم خروجی به محل مورد نظر می شود. جنس دمپرها نیز از ورق فولادی با پوشش رنگ پودری الکترواستاتیک می باشد.
5-اتصالات و کلکتور ها از نوع لوله های بدون درز آهنی و سردنده که برای ورود خروج سیال گرم به درون کویل تعبیه می شوند و در سایزهای 1 تا 2 اینج می باشند.
6-ساپورت دیواری ، قلاب سقفی و ... که جزو آپشن های دستگاه بوده و بصورت سفارشی تهیه میگردد.
موارد مهم در زمان انتخاب یونیت هیتر:
این تجهیز از طریق اتصال کویل دستگاه به سیستم لوله کشی بخار یا آب داغ کار می کند که در واقع از طریق موتور خانه مرکزی و تجهیزاتی مانند دیگ آب گرم یا بویلر تغذیه می شود. پس باید دقت نمایید که برای تامین آب گرم یا بخار منابع کافی را در اختیار داشته باشید. چند مورد دیگر که در زمان انتخاب یونیت هیتر باید به آن توجه نمایید را در ادامه ذکر خواهیم نمود.
1-با توجه به موقعیت نصب یونیت هیتر باید دستگاه مناسبی را از نوع دیواری ، سقفی یا ایستاده انتخاب نمایید.
2-بطور استاندارد و پیش فرض یونیت هیتر برای تامین گرمایش مورد استفاده قرار می گیرد و نباید به فکر استفاده دو منظوره یعنی سرمایش و گرمایش باشیم . زیرا در این صورت کویل تعبیه شده برای گرم کردن محیط راندمان خوبی برای سرمایش نخواهد داشت و البته عمر مفید دستگاه در حالت گرم وسرد کاهش می یابد.
3-مسیر لوله کشی و سیستم پایپینگ برای انتقال سیال گرم به یونیت هیتر باید توسط لوله کشی با قطر و جنس متناسب با دبی و فشار کاری باشد تا بهترین راندمان را داشته باشیم.
4-متناسب با نوع کاربری و میزان گرمای که مورد نیاز است ظرفیت و تعداد یونیت هیتر ها را انتخاب کنید.
5-معمولا انتخاب تعداد بیشتر یونیت هیتر ها با ظرفیت پایین تر به شما قابلیت کنترل بهتری را می دهد. پس در صورت امکان از انتخاب تعداد کم یونیت هیتر با ابعاد و ظرفیت بالا خوداری نمایید چون کنترل کمتری خواهید داشت و البته دستگاههای بزرگ صدای زیادی را نیز تولید می کنند. که می تواند آزار دهنده باشد.
6-با توجه به شرایط موجود تک فاز یا سه فاز بودن موتور فن را در زمان سفارش به تولید کننده اطلاع دهید.
7-حتما در کاربری های که از بخار برای گرمایش استفاده می شود دقت نمایید که کویل یونیت هیتر حرارتی از لوه مانیسمان ساخته شده باشد.
8-معمولا مشورت با بخش فنی و گرفتن راه کارهای مناسب از تولید کننده می تواند در انتخاب شما تاثیر گذار و مفید باشد پس حتما قبل از خرید با بخش فنی شرکت آذین تهویه ارتباط داشته باشید.
فروش یونیت هیتر آب گرم و بخار | قیمت هیتر